SepetALIŞVERİŞ SEPETİM
Sepetinizde ürün yok
 
Garanti Şartları


Garanti süresi malın teslim tarihinden itibaren başlar ve asgari iki yıldır. Ancak, özelliği nedeniyle bazı malların garanti şartları, Bakanlıkça başka bir ölçü birimi ile belirlenebilir.

Satıcı; garanti belgesi kapsamındaki malların, garanti süresi içerisinde arızalanması halinde malı işçilik masrafı, değiştirilen parça bedeli ya da başka herhangi bir ad altında hiçbir ücret talep etmeksizin tamir ile yükümlüdür.

  • Kendi servisinde kurulmayan hiç bir ürün garanti kapsamı içerisine girmemektedir.

Tüketici onarım hakkını kullanmışsa, garanti süresi içerisinde sık arızalanması nedeniyle maldan yararlanamamanın süreklilik arz etmesi veya tamiri için gereken azami sürenin aşılması veya tamirinin mümkün bulunmadığının anlaşılması hallerinde, seçimlik haklarını kullanabilir. Satıcı bu talebi reddedemez. Tüketicinin bu talebinin yerine getirilmemesi durumunda satıcı, bayi, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur.

Tüketicinin malı kullanım kılavuzunda yer alan hususlara aykırı kullanmasından kaynaklanan arızalar, iki ve üçüncü fıkra hükümleri kapsamı dışındadır.

Bakanlık, hangi sanayi mallarının garanti belgesi ile satılmak zorunda bulunduğunu ve bu malların arızalarının tamiri için gereken azami süreleri Türk Standartları Enstitüsünün görüşünü alarak tespit ve ilanla görevlidir.

Garanti ve Tamir Süresi 
Garanti süresi; malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren başlar ve en az iki yıl ve/veya ilişik listedeki ölçü birimi ile tespit edilen değer kadardır.

Garanti süresinin başka bir ölçü birimi ile belirlenmiş olması halinde, malın üzerinde bu ölçü biriminin tespitine yönelik bir düzeneğin bulunması veya yapısının bu değerin tespitine uygun olması gerekir. Aksi halde garanti süresinin 2 yıl olduğu kabul edilir.

Malın arızalanması durumunda, tamirde geçen süre garanti süresine eklenir.

Malın tamir süresi, ekli listede ilan edilen azami tamir süresini geçemez. Bu süre mala ilişkin arızanın servis istasyonuna, servis istasyonunun olmaması durumunda, malın satıcısı, bayii, acentesi, temsilciliği, ithalatçısı veya imalatçısı-üreticisinden birine bildirim tarihinden itibaren başlar. Tüketicinin arıza bildirimini; telefon, faks, e-posta, iadeli taahhütlü mektup veya benzeri bir yolla yapması mümkündür. Ancak, uyuşmazlık halinde ispat yükümlülüğü tüketiciye aittir.

Ücretsiz Tamir Yükümlülüğü 
Satıcı, malın; garanti süresi içinde, gerek malzeme ve işçilik gerekse montaj hatalarından dolayı arızalanması halinde işçilik masrafı, değiştirilen parça bedeli ya da başka herhangi bir ad altında hiçbir ücret talep etmeksizin tamirini yapmak veya yaptırmakla yükümlüdür.

Arızalarda kullanım hatasının bulunup bulunmadığı servis istasyonları, servis istasyonunun mevcut olmaması halinde sırasıyla; bu malın satıcısı, bayii, acentesi, temsilciliği, ithalatçısı veya imalatçı-üreticisinden birisi tarafından düzenlenen raporla belirlenir.

Tüketiciler, bu maddenin ikinci fıkrasında belirtilen rapora ilişkin olarak bilirkişi tarafından tespit yapılması talebiyle ilgili tüketici sorunları hakem heyetine başvurabilir.

Diğer Yükümlülükler 
Tüketicinin onarım hakkını kullanmasına rağmen malın;

a) Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde en az dört defa veya imalatçı-üretici ve/veya ithalatçı tarafından belirlenen garanti süresi içerisinde altı defa arızalanmasının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması,

b) Tamiri için gereken azami sürenin aşılması,

c) Firmanın servis istasyonunun, servis istasyonunun mevcut olmaması halinde sırasıyla satıcısı, bayii, acentesi, temsilciliği, ithalatçısı veya imalatçı-üreticisinden birisinin düzenleyeceği raporla arızanın tamirinin mümkün bulunmadığının belirlenmesi,

durumlarında, tüketici malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebilir.

Bu maddenin (c) bendinde belirtilen raporun, tüketicinin başvuru tarihinden itibaren yedi gün içerisinde düzenlenmesi zorunludur. Tüketici, raporun belirtilen süre içerisinde düzenlenmemesi veya raporu kabul etmemesi hallerinde, ilgili tüketici sorunları hakem heyetine başvurarak mevcut durumun tespit edilmesini isteyebilir.

Satıcı, tüketicinin belirtilen taleplerini reddedemez. Tüketicinin bu taleplerine karşı satıcı, bayii, acente, imalatçı- üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludurlar 

KARTAL BİSİKLET

MOTOSİKLET VE YEDEK PARÇA TİC. LTD. ŞTİ

BİSİKLET KURULUM VE PERİYODİK BAKIM

Bisikletleri için verilen garantinin geçerli olabilmesi için aşağıdaki hususlara dikkat edilmelidir.
1. Bayi tarafından tam doldurulmamış “GARANTİ BELGESİ” geçersizdir.
2. Servis tarafından montajı yapılmayan bisiklet Garanti Kapsamı dışındadır.
3. Periyodik 6 AYLIK 2 YIL BOYUNCA 4 kez, Bakim/Onarım işlemi Yetkili servislerinde yaptırılır. Aksi durum Garanti Kapsamı dışındadır.
4. Kullanım sonucunda meydana gelen aşağıda belirtilen arızalar;

- İç ve dış garanti kapsamında değildir.

- İç lastik patlamaları. Sert fren yaparak bisikleti kaydırıp dış lastiğin aşınmasına meydan vermek.

- Kadro, sele, elcik vb. parçaların düşme, kaza, darbeye bağlı hasar alması.

- Jant eğrilmeleri. Akort ayarları.

- Hidrolik disk frenlerin yağlanması, Fren balatalarının aşınması, Arka vites değiştiricisinin, vites ve fren kollarının aldığı darbeden dolayı meydana gelen arızalar ve kırılmalar.

- Saklama koşullarına bağlı olarak kadro, jant teli, zincir vb. parçalarda oluşan paslanmalar.

- Vitesin kullanım kılavuzunda gösterildiğinin dışında kullanımı sonucu oluşan aktarıcı kırılması, zincir kopması.

- Orijinal olmayan yedek parça kullanılması, Bisikletin orijinalliği dışında yapılan modifiyeler sonucu meydana gelen arızalar.

- 6 ayda bir yapılması gereken periyodik bakımları aksatılmış bisikletler.

- Fren ve vites ayarları

Garanti Kapsamı dışındadır.

                                                                                                                                                          YETKİLİ
                                                                                                                                                           E imza

İnternet sitemizde çerezlerden faydalanılmaktadır. Ayrıntılı bilgi için Kişisel Verilerin Korunması Kanununu, Gizlilik Sözleşmesi ve Çerez Politikamızı inceleyebilirsiniz. Reddet Kabul Et
Whatsapp